Tõenduspõhisus – Meil on koolis selgelt sõnastatud otsuste, tegevuste ja lähenemiste tõenduspõhine “mis”, “miks” ja “kuidas”.
Siht: Lähtume igapäevaselt parimast teaduspõhisest teadmisest õppija arengu toetamise kohta ja suuname kooli arengut andmetele tuginedes.
Miks?
– Tõenduspõhisuse rõhutamine on oluline ja näitab pühendumust parimatele õpetamispraktikatele.
– Keskendumine andmetele annab suuna kooli arengule ja võimaldab paremini kohandada õpetamist vastavalt õppijate vajadustele.
Heaolu – Lähtume igapäevases koolielus iga koolipere liikme heaolu toetamisest.
Siht: Meie inimesed tunnevad end koolis hoitult – vaimselt, füüsiliselt ja sotsiaalselt turvaliselt.
Miks?
– Heaolu rõhutamine on oluline, kuna õppijate ja koolipere liikmete heaolu mõjutab otseselt õppimist ja koolikogukonna ühtset tunnetust tervikuna.
– Turvalisuse ja toetuse pakkumine koolis aitab luua positiivset keskkonda, mis soodustab õppimist.
Autonoomia – Toetame iga koolipere liikme autonoomiat ise otsustada ja valida, aga ka tehtud valikute eest vastutada.
Siht: Meie inimesed julgevad ja teevad eneseteostuseks tähenduslikke otsuseid.
Miks?
– Autonoomia toetamine on positiivne lähenemine, mis võimaldab koolipere liikmetel võtta vastutust oma enesearengu ja otsuste eest.
– Toetades autonoomiat, soodustame ja motiveerime koolipere liikmeid tegema tähenduslikke valikuid eneseteostamiseks koolikeskkonnas.
Huumorimeelsus – Naeratame ja naerame igapäevaselt.
Siht: Suurendada meie koolipere liikmete positiivsust ja õnnetunnet meie koolikeskkonnas.
Miks?
– Huumorimeelsus aitab luua avatud ja sõbraliku atmosfääri koolis, mis soodustab paremat õppimist, suhtlemist ja meeskonnatööd. See vähendab stressi ning aitab õpilastel ja töötajatel end hästi tunda.
Avatud kommunikatsioon – Julgustame avatud ja lugupidavat suhtlust koolipere liikmete vahel. Igaüks on teretulnud oma mõtteid ja ideid jagama.
Siht: Luua koolikeskkond, kus igal koolipere liikmel on julgus ja võimalus avatult ja lugupidavalt suhelda, jagada oma mõtteid ning tunda, et nende ideid austatakse.
Miks?
– Hea kommunikatsioon erinevate osapoolte vahel on oluline osa koolikogukonna heaolu toetamisest. Avatud ja lugupidava suhtlusega saame toetada paremat mõistmist ja koostööd, mis omakorda aitab koolipere liikmetel tunda end hoitult.